4r primària teòria

Començarem treballant la cançó: El màgic doctor Pins de

http://www.goear.com/listen/3d95d13/el-magic-dr-pins-ceip-pio-xiihttp://youtu.be/UyxQrr45WWsVoleu la fórmula del màgic doctor Pins? 
Voleu la fórmula del màgic doctor Pins 
pot fer d'un gros vagó una capsa de llumins? 
Només diu: "Bon vi, que bé va, 
va bé vi bo de la bóta. 
Bon vi, que bé va, 
va bé de la bóta el bon vi. 

Per dir la fórmula del màgic doctor Pins, 
per dir la fórmula del màgic doctor Pins, 
no t'has d'equivocar i dir-ho tot seguit, 
Digues: "Bon vi, que bé va, 
va bé vi bo de la bóta. 
Bon vi, que bé va, 
va bé de la bóta el bon vi. 

No vulguis ser eixerit mira que pots equivocar-te 
si no ho saps dir ben bé, fracassaràs 
Si ho dius a l'inrevés l'has ben fumuda i pots trobar-te 
que et quedis sense res amb un pam de nas 

Si saps la fórmula del màgic doctor Pins 
de fustes i cordills en pots fer violins 
Digues: "Bon vi, que bé va, 
va bé vi bo de la bóta. 
Bon vi, que bé va, 
va bé de la bóta el bon vi. 

Tu fes-ho com et dic a poc a poc no t'emboliquis! 
vigila bé a no dir cap disbarat. 
va dir-m'ho el doctor Pins, que era un doctor molt tiquis-miquis 
si ho fas seràs un màgic de veritat. 

Digueu la fórmula del màgic doctor Pins. 
Digueu la fórmula del màgic doctor Pins. 
que es treia del capell coloms i colomins 

Digues: "Bon vi, que bé va, 
va bé vi bo de la bóta. 
Bon vi, que bé va, 
va bé de la bóta el bon vi. 


Embarbussaments




Mira de dir aquest embarbussaments al teu company el més ràpid posible



 Aquí teniu unes activitats que us aniren molt bé per treballar els compassos


Anem amb jugar amb les audicions. Avui estudiarem el rellotge sincopat de Leroy Anderson

http://www.luistorres.es/musicogramas/reloj_sincopado.html



Tema 2: Cal bon ritme i punt.




http://enriquecerezog.wix.com/oh_susana  http://www.noteflight.com/scores/view/baea09d38e6a7a175ab6941ffc95ac973c5a3340



Harmonia Oh Sussana




La lligadura:
La lligadura 

La lligadura és un símbol que serveix per unir la durada de dues figures rítmiques que estiguin a la mateixa alçada. Es tracta d'un petit arc, paral·lel al pentagrama que uneix les dues notes musicals.

Val a dir que mínim són dos unides, però poden veure més notes afectades per la lligadura. D'altra banda, a la pràctica només es toca la primera nota, i es manté sonant durant la suma de la resta.

A la següent imatge es veu això més gràficament:

Figura 1. Les notes lligades no es toquen, només la primera
durant la suma de les altres.


A la figura 9 es mostren lligadures que estan dins d'un compàs, però, les lligadures poden excedir el compàs, estenent-se al següent (fins i tot a algun més enllà). La lligadura es renova quan s'uneix una nota del següent compàs.

Figura 2. La lligadura s'ha de renovar quan excedeixi el
compàs on va néixer.

Aquesta activitat us servirà per treballar el concepte

  


Anem a llegir els següents compassos

Exercici nº1
Exercici nº2






El puntet
Segurament, en observar una partitura, hagis vist un puntet al costat de la nota musical, aquest punt indica que cal augmentar la meitat del valor de la figura, o silenci si està al costat d'un silenci.
Figura 3. Hi ha una equivalència entre el puntet
i el lligament de valor.







Com una de les propietat de la lligadura és que uneix la mateixa nota, us deixo una activitat que ens anirà molt bé per recordar-les.

http://www.bromera.com/tl_files/activitatsdigitals/andantino_4c_PF/A4_06_esborraNotes.swf



Aquí teniu unes activitats que us aniren molt bé per treballar el puntet i la lligadura






Beethoven



Flauta


Figures que hi intervenen a l'obra: negra, blanca, corxera, negra amb punt i corxera
Notes que s'han de tocar amb la flauta: sol3, la3, si3, do4 i re4













No hay comentarios:

Publicar un comentario