5è primària

Començarem la nostra aventura amb un còmic on s'explica la història de la música
de forma divertida i anema.





Començarem amb la música de l'edat mitjana directament. Us deixo un link amb una breu informació, a més a més a la classe us passaré uns petits apunts



PREGUNTES CONTROL



A l'edat mitjana, dins la música van nèixer noves formes musicals. Els monjos del monastirs van ser uns dels principals implusors d'aquests canvis, ja que ells eren els principals intèrprets i compositor. Per tant trobem una banda religiosa.








A la feina que us acabo de donar, trobareu unes preguntes que heu de contestar. aquí us deixo el link. només cal llegir i contestar







Moment d'audució: Comparem Stella Splendens




Teoria musical: Que cal saber?
Línees divisòries: Recorda que per col·locar-les cal mirar el compàs i tenir molt clar les pulsacions que cada figura necessita.

Joc per saber el valor de les figures

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1036044/valor_de_las_figuras.htm

Joc de col·locar les línees divisòries

 http://dl.dropboxusercontent.com/u/5213173/quizzes/divisorias/index.html

Al món actual, la música també ha parlat de diverses formes de religió, o també de l'espiritaulitat.
Un exemple d'això és la següent obra que estudiarem:
Aleluya



Per acabar podem escoltar la versió de Bon Jovi




Tema 2

La música dels joglars i els trobadors eren els que componien i interpretaven la música no religiosa. Anaven per castells i carrers cantant històries d'amor, històries i grans gestes de cavalleria. 


teoria musical: Que cal saber?

L'Interval:


Jocs d'interval sengon la distància:



 A l'actualitat, també és parla d'amor, però d'altres formes. Aquí tenim un petit exemple en anglès, d'una versió de" Los Secretos"




TEMA 3: LA DANSA DEL RENAIXEMENT

En l'època del Rexaiment la dansa era molt popular, sobretot entre les classes més altes. Els nobles havien d'aprendre a ballar ja que es feia en totes les festes i celebracions. La dansa era refinades, amb pasos tranquils i pausats. Cal destacar la PAVANA i la GALLARDA





Teoria musical: Que cal saber?

TONS I SEMITONS

Entre una nota i la seguent en l'escala hi ha una distància sonora que s'anomena to, excepte entre algunes notes, en què aquesta distància és més petita i s'anomena semitò o mig to.


Posa molta atenció al seguent vídeo, on explicarem la teoria que cal saber




Anem a fer exercicis per acabar d'entedre'l 


Ara toca treballar la primera armadura, el fa sostingut, molta sort i ànims!




La zumba
Com estem veient la dansa ha estat molt important al llarg de la història de la música, a l'actualitat també es balla, per motius de diversió, ceremonies i inclòs amb motius d'exercici o bienstar de salut. La zumba és una disciplina esportiva





tema 4: Anem a cantar:
L'ÒPERA

 És un gènere musical que va néixer a Itàlia al final de segle XVI, durant el Renaixement. No és fins a mitjans del segle XVI, però, durant el Barroc, que la paraula òpera es comença a utilitzar per designar les històries musicals amb elements teatrals.


                                               


LA CANTATA

És una ltre gènere musical cantat que va ser cultivat durant el Barroc. Va néixer a Itàlia al segle XVII un dels compositors principals de cantates va ser el músic i compositor Johann Sebastian Bach. Moltes de les cantates que es van compondre segles enrere es conserven encara avui dia.

https://www.youtube.com/watch?v=kKEIVKl3U7s

https://www.youtube.com/watch?v=BepyrC-gWZo


Al Barroc, però, també hi havia altres moment d'important consideració, un exemple és la següent peça musical que treballarem amb la flauta, una obra de Jean Baptista Lully. Ens ajudarà a anar introduint el Fa sostingut.






Que cal saber:

Les altecions accidentals  les armadures i notes enharmòniques:




 videojocs:

Vigila la primera activitat va canviant el que us demana, jejeje

http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/770178/alteraciones_accidentales_y_propias___.htm

https://dl.dropboxusercontent.com/u/26668153/alteraciones/alteraciones.html



No hay comentarios:

Publicar un comentario